ثبت درخواست آنلاین

هزینه سیم کشی ساختمان چقدر است؟

سیم کشی ساختمان به طور متوسط با چه قیمتی در امداد تاسیسات پایتخت ارائه می‌شود؟
به رایگان قیمت بگیرید
۱۲۰۰۰۰ تومان کمینه قیمت
۱۹۰۰۰۰ تومان متوسط قیمت
۲۳۰۰۰۰ تومان بیشینه قیمت

سیم کشی ساختمان

عوامل موثر بر قیمت سیم کشی ساختمان

نوع پروژه سیم کشی برق ساختمان

سیم کشی برق ساختمان با توجه به نوع وسیله ای که مصرف کننده برق است و میزان کار لازم که تاثیرگذار بر روی متراژ کار است تعیین می شود. معمولا برای هر کدام از وسایل روشنایی و غیر روشنایی از سیم مخصوص و متفاوتی استفاده می شود. مثلا برای روشنایی هایی مثل لوستر، هالوژن و لامپ ها از سیم های ۱.۵ و در مواردی مثل سیم کشی برای تامین برق کولر گازی از سیم نمره ۴ استفاده می شود. لوله گذاری، کارگذاشت جعبه های تقسیم و نصب کلید و پریز از دیگر مواردی است که در اجرت کار سیم کشی تاثیر گذار است.

در صورتی که سیم کشی برق بخشی از پروژه‌های مراحل پایانی تکمیل بنا باشد، می‌تواند پروژه‌ای چند روزه یا حتی چند هفته را شکل دهد که در این صورت هزینه های آن، کاملا با موارد جزئی و خرده کاری متفاوت و مراحل آن متنوع است.

شیوه قیمت گذاری

حجم کل کار انجام شده و در واقع حجم پروژه سیم کشی در بسیاری از موارد نوع قیمت گذاری را تعیین می کند. در مواردی که کل سیم کشی واحد های یک ساختمان قرار است انجام شود و ساختمان هم از قبل داری برق و سیم کشی مناسب نیست، بسیاری از برقکارها دستمزد را با توجه به کار هر واحد و متراژش بصورت واحدی محاسبه می کنند.

در کارهای جزیی تر مثل اضافه کردن یک یا چند شعله و یا مثلا اینجاد سیم کشی لازم برای یک ست کامل روشنایی مثل هالوژن اجرت کار بصورت متری اعلام می شود.

سیم کشی برق کولر گازی

یکی از رایج‌ترین سفارشهای سیم کشی برق ساختمان به تامین برق مورد نیاز کولر گازی در هنگام نصب آن برمی‌گردد. این کار هم بوسیله نصاب کولر گازی و هم توسط برقکار انجام می‌شود. اتصال یونیت کولر گازی در مواقعی که یونیت روی پشت بام نصب می‌شود و تامین انرژی الکتریکی آن مستلزم کابل کشی تا کنتور برق است، می‌تواند از جمله موارد هزینه بر چه در هنگام خرید مصالح مورد نیاز و چه در هنگام نصب و انتقال باشد.

نصب کلید و پریز برق

یکی دیگر از تخصص‌های نیروهای فنی و الکتریکی نصب انواع مختلف کلید و پریز با کاربردهای مختلف است. صرف نظر از تعداد نصب که مستقیما بر هزینه کار اثر می‌گذارد، نوع و عملکرد آن می‌تواند بر قیمت اولیه خرید و نصب موثر باشد. گاهی در نتیجه تغییرات ایجاد شده در بنا یا پس از بازسازی ساختمان، نیاز به تغییرات جزئی و کلی در سیم کشی برق بوجود می‌آید که در نهایت نصب کلید و پریز تازه، بخش اجتناب ناپذیر کار خواهد بود.

سیم کشی روشنایی و لوستر

نصب لوستر و چراغ مراحل مختلفی دارد و با توجه به نوع چراغ که می‌تواند سقفی و دیواری و تک شعله و یا چند شعله باشد، متفاوت است و در نتیجه این موضوع نوع تجهیزات و سیم بکار رفته، سوراخ کاری مورد نیاز و یا ساعات کار نصب تغییر می‌کند.

محله

بسیاری از خدماتی که در محل مورد نیاز مشتری انجام می‌شوند در ارتباط مستقیم با محله‌ای قراردارند که خدمت در آن ارائه می‌شود. خدمات الکتریکی و سیم کشی برق نیز از این قاعده مستثنا نیست. البته اگر کار سیم کشی در چند مرحله و طی چند روز انجام شود، هزینه ایاب و ذهاب نیز می‌تواند بطور چشم‌گیر بر هزینه کل کار اثر بگذارد.

این خدمت توسط متخصصین الکتریکی ارائه می شود.

تعرفه تعمیرات

در این بخش شما مطالب آموزشی همراه با قیمت تعمیر آن را خواهید دید

آموزش تعمیرات
تماس فوری با کارشناس
تماس فوری با کارشناس
تماس فوری با کارشناس (لمس کنید)