شبانه روزی 24 ساعته

جهت امور تاسیساتی رایگان تماس بگیرید

شماره 24 ساعته خدمات امدادی

09123063956

لوله بازکنی و انواع روش های آن

تاریخ انتشار :‌ سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷

لوله بازکنی :

بار ها برای آشنایان یا همسیگان شما اتفاق افتاده است که یک روز معمولی متوجه شوند لوله های دفع فاضلاب منزلشان مسدود شده است و حالا با حجم زیادی از آب؛ فاضلاب و بوی بد در سینک سرویس بهداشتی مواجه خواهند بود و حتی بدتر از آن چاه توالت پر شده باشد.

اکثر مردم در این مواقع سریعا با تلمبه دستی، چوبی بلند یا سیخی باریک تلاش میکنند لوله را باز کنند؛ چنانچه اگر از این روش نتیجه ای دریافت نکند سریعا به سراغ تست سایر روش های لوله بازکنی از جمله اسید ها، مایع ها لوله بازکنی و چنته میروند.

این روش ها شاید برای گرفتگی های جزئی مناسب باشد و خود ما هم نیز بار ها استفاده کرده باشیم اما اگر گرفتگی جزئی نباشد مطمئن باشید همین اسید ها و ضربه زدن ها در آینده نه چندان دور هزینه های اضافی بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

لوله بازکنی

لوله بازکنی برآورد هزینه و روش کار

استفاده از سرکه، نوشابه و آب، یک روش موثر و سازگار با محیط زیست برای پاک کردن لوله ها می باشد. نوشابه گازدار و آب گرم باعث ایجاد از بین رفتن هرگونه گرفتگی می شود و واکنش شیمیایی سرکه موجب می شود لجن به راحتی تخلیه شود .

تمام در و دیوار شهر پر شده است از برچسب های تبلغاتی با عنواین زیر :

  • لوله بازکنی فوری
  • لوله بازکنی شبانه روزی
  • لوله بازکنی ارزان

و این یک هشدار است برای کلاه برداری ، در ادامه راز این همه تبلیغات و نحوه گرفتن بهترین خدمات در این بازار را برای شما بازگو خواهیم کرد.

علایم گرفتگی لوله :

کندی تخلیه آب در  سرویس بهداشتی نیز نشانه گرفتگی لوله است که پیشنهاد میگردد این موضوع را جدی بگیرید . جالب است بدانید بیشترین علت گرفتکی در سرویس بهداشتی به علت نوار بهداشتی میباشد. که گاها مهمان یا دختران نوجوان به علت خجالت یا هر دلیل دیگری نوار بهداشتی و دستمال توالت را در چاه فاظلاب  می اندازند. شاید یه همین علت است که اکثر مواردی که نیاز به لوله بازکنی در تهران جهت سرویس بهداشتی را دارند در چند شب قبل  در ان محل مهمانی برگزار شده است.

  • چنانچه حس میکنید در هنگام شتشو؛ بوی فاضلاب در آشپزخانه میپیچد باید بدانید که لوله های سینک را چربی گرفته در حال کیپ شدن است. در ادامه راهکار های جلوگیری و رفع آمده است.
  • چنانچه بوی بدی در توالت و حمام پیچیده باشد این معضل می تواند از سیفون فاضلاب باشد. خرابی سیفون فاضلاب یا گرفتگی آن باعث ایجاد بوی نامطبوع در سیفون می باشد.
  • کندی جریان تخلیه آب در سینک اشپزخانه نیز نشانه گرفتگی است باید با روشهای مختلف لوله بازکنی، که در ادامه است اقدام نماید. که مطرح ترین روش آب جوش ۱۰۰ درجه در حجم زیاد و فورا استفاده از تلمبه دستی است. البته روش های متنوع دیگر نیز در اینجا به دقت امده است.
  • اگردر هنگام شستشو آب از زیر سینک در کف بریزد. که ممکن است به خاطر گرفتگی با عوامل چربی یا آشغال باشد که میتوان با باز کردن زیر سینک آن را بررسی و پاک کرد یتوان با باز کردن زیر سینک آن را بررسی و پاک کرد
  • اگر رنگ آب که از شیر منزل خارج می شود تغییر کرده باشد به معنای آن است که لوله های آب رسوب گرفته اند و این رسوبات باعث تغییر رنگ آب شده اند.ممکن است برای شما هم پیش امده است که وقتی از مسافرات برمیگردید وقتی شیر آب را باز میکنید رنگ آب تا چند دقیقه تیره میباشد. این مشکل را جدی بگیرید و هر چه زودتر برای رسوب زدایی لوله های آب و فاضلاب اقدام کنید.

عوامل موثر در گرفتگی لوله :

نوار بهداشتی و دستمال توالت‌ :

  • شایعترین علت گرفتی سرویس بهداشتی که شما را بهاستفاده از خدمات لوله بازکنی شبانه روزی مجبور میکند نوار بهداشتی و دستمال توالت میباشد. گاها دیده میشود در جشن ها و مهمانی های خانوادگی، دختران و خانم های جوان به علت خجالت یا نبود سطل در سرویس بهداشتی مجبور به انداختن نوار بهداشتی و دستمال توالت در چاه فاظلاب میشوند که همین علت باعث گرفتگی سرویس بهداشتی شما میشود و علایم اولیه آن به صورت تخلیه کند آب میباشد.که شما رو بزودی درگیر استفاده از خدمات لوله بازکنی فوری میکند. جالب است بدانید اکثر گرفتگی سرویس بهداشتی بعد از برگزاری مهمانی و جشن اتفاق میافتد .

روغن‌ :

  • مهم‌ترین دلیل بسته شده راه فاضلاب، روغن است. ما به خیال اینکه روغن هم مانند آب مایع است و همراه با آب به داخل فاضلاب می‌رود، ته مانده روغن را وارد سینک می‌کنیم. این کار شایع‌ترین دلیل گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه است و برای جلوگیری از این اتفاق، به هیچ عنوان روغن را در داخل سینک ظرف‌شویی تخلیه نکنید. بهترین راه این است روغن داخل ظروف یک بار مصرف شیشه ای ریخته شود و بعد از سرد شدن در آن را بسته و در سطل زباله بندازید.

برگ چای :

  • پودر قهوه تفاله چای و پودر قهوه مهمترین علت گرفتگی سینک میباشد برای این حالت بهتر است با کمی سلیقه مطابق شکل بالا توری برای دور خروجی سینک دوخته شود تا از ورود مواد ریز جلوگیری گردد.

مواد فیبری و ماکارونی :

  • ماکارونی، برنج، نشاسته، ژله، غذاهای فیبردار، سیب زمینی، پرتقال، موز، و میوه‌های دیگر در این گروه از شایع‌ترین دلایل برای گرفتگی سینک آشپزخانه است. این مواد در زمان ترکیب با آب بسیار چسبنده می‌شوند و باعث انسداد لوله می‌گردند. بهترین راه برای این موضوع استفاده از صافی مخصوص سینک میباشد.

پوست تخم مرغ :

  • مراقب پوست تخم مرغ هم باشد. پوسته‌ی بیرونی هم بسیار نازک هست و هم بسیار سخت. به همین جهت به‌راحتی در لای درزهای لوله و اتصالات گیر می‌کند و باعث جمع شدن مواد دیگر می‌شود.
نویسنده : مدیریت
مطالب پربازدید
دسته بندی

امداد724 سایت خدمات امدادی ، شما در 24 ساعت شبانه روز می توانید درخواست خود را ثبت نمائید.

ثبت درخواست : امداد724
دانلود اپ : کافه بازار