ثبت درخواست آنلاین

هزینه لوله کشی سرد و گرم چقدر است؟

لوله کشی سرد و گرم به طور متوسط با چه قیمتی در امداد تاسیسات پایتخت ارائه می‌شود؟
به رایگان قیمت بگیرید
۱۰۰۰۰۰ تومان کمینه قیمت
۴۵۰۰۰۰ تومان متوسط قیمت
۳۵۰۰۰۰۰ تومان بیشینه قیمت

لوله کشی سرد و گرم

عوامل موثر بر قیمت لوله کشی سرد و گرم

سیستم لوله کشی از مهمترین و حیاتی ترین بخش های تاسیساتی ساختمان های مسکونی و تجاری است. آنقدر مهم که مثلا اگر مواردی مثل نشتی های کوچک به موقع رسیدگی نشوند هزینه سنگینی روی دست صاحب ساختمان می گذارند. فشار پایین آب همانقدر که روی اعصاب است ممکن است نشان دهنده یک نشتی بزرگ در پی و دیوارهای ساختمان و خسارت های سنگین باشد. در خانه های قدیمی شاید امن ترین کار این است که یکباره کل لوله کشی قدیمی خانه را کورکنیم و لوله کشی جدید و روکار را برای جلوگیری از خطرات و هزینه های احتمالی آتی جایگزین کنیم. کارهای لوله کشی و تاسیسات را حتما باید به افراد متخصص و باتجربه سپرد. خلاصه که این مورد نه شوخی بردار است و نه می شود سر و ته ش را سر دستی بهم آورد. بعضی وقت ها ممکن است هزینه کارهای لوله کشی آب ساختمان خیلی بیشتر از تصور ما آب بخورد چون مثلا لوله کش مجبور می شود دیوارها یا کف را بشکافد و تخریب کند و طبیعتا بعد هم بازسازی و تر و تمیز کاری. بیشتر متخصصین لوله کشی آب ساختمان هزینه ها را بر اساس مواد و مصالح مصرفی و همچنین میزان کار مورد نیاز اعلام می کنند. انجام و به پایان رساندن پروژه های لوله کشی ممکن است از یک روز تا دو سه هفته زمان ببرد و همین موضوع شاید تعیین کننده ترین مساله در هزینه نهایی کار است.

اندازه و حجم کار

هر چه ساختمان بزرگتر باشد متراژ لوله گذاری و کار بالاتر می رود. هر چه تعداد اتاق ها و بخش ها و طبقات بالاتر برود پیچیدگی و سختی کار افزوده می شود. بنابراین هزینه لوله کشی آب خانه های چند خوابه و چند طبقه بیشتر از خانه هایی با همان متراژ اما تعداد بخش های کمتر است. هزینه لوله کشی با افزایش تعداد انشعابات مثل سینک های ظرفشویی و شیرآلات و سرویس های بهداشتی هم طبعا افزایش می یابد.

حالا برای پایین آوردن هزینه ها می‌شود بخشی از تعمیرات لوله کشی را خودتان انجام دهید. لازم نیست حتما برای تعویض واشر شیر آب سینک ظرفشویی که چکه می‌کند یک لوله کش بیاورید. خودتان به راحتی از پس‌اش برمی‌آیید. البته یک سری کارها پیچیده تر است. طبیعتا اگر قرار باشد کار لوله کشی تمام یا بخشی از خانه را خودتان انجام دهید اول باید انواع لوله آب را بشناسید، بعد بدانید کجاها باید از چه ابزاری استفاده کنید و الی آخر.

نوع لوله

لوله کش ها این روزها معمولا یکی از انواع این سه نوع لوله را در کارها استفاده می کنند:

  • لوله های آهنی و فولادی گالوانیزه
  • لوله های چدنی
  • لوله های پلاستیکی و PVC

لوله های گالوانیزه که برای آبرسانی و فاضلاب منازل و ساختمان ها استفاده می شوند ارزان تر تمام می شوند و زیاد مقبول سازندگان جدید و امروزی ساختمان ها نیستند. لوله های چدنی که هنوز هم پرکاربردترین انواع لوله در اجرای تاسیسات زیربنایی فاضلاب هستند کمتر در پروژه های کوچک داخل خانه کاربرد دارند. لوله های پلاستیکی که معروف ترین و رایج ترین انواع شان با نام کلی PVC شناخته می شود، امروزه در بیشتر مصارف خانگی چه به عنوان جایگزینی برای لوله های پوسیده توکار و چه به عنوان ساختار پایه ای لوله کشی آب یک ساختمان کارکرد دارند.
جمع کردن لوله کشی قدیمی

بعضی از لوله کش ها هزینه جداگانه ای برای جمع کردن لوله های قدیمی و پوسیده خانه طلب می کنند و بعضی دیگر این هزینه را هم در مجموع هزینه کلی در نظرگرفته و اعلام می کنند. البته در بسیاری از موارد با توجه به حجم بالای تخریب مورد نیاز برای جمع کردن شبکه لوله کشی قدیمی، نه به صرفه و نه منطقی است که این کار انجام شود که در این صورت شبکه قدیمی لوله گذاری را به اصطلاح کور کرده و یا بخش های آسیب دیده را از مدار سراسری خارج می کنند.

امروزه بسیاری از تاسیسات منازل و لوله های سرد و گرم یا تهویه، پس از طراحی و اجرای سقف کاذب کارگذاری می‌شوند. پس از انجام لوله کشی رابیتز بندی انجام شده و سقف کاذب آلومینیومی یا کناف یا هر نوع دیگری که با سلیقه و بودجه مشتری هماهنگ باشد نصب می‌شود.

تخریب و بازسازی

برخی از لوله کش ها کار تخریب و بازسازی را هم خودشان انجام می دهند یا می توانند با تیمی که به اینجور کارها وارد است هماهنگ کنند و بعد از پایان کار لوله کشی بازسازی را به عهده آنها بگذارند. اما در صورتی که هیچکدام از این موارد اتفاق نیافتد پیداکردن یک بنا که این کارها را انجام بدهد خیلی سخت نیست. فقط مهم است که قبل از شروع کار لوله کشی حتما این موارد را با متخصص مطرح کنید تا قبل از پایان کار حتما آماده ی بازسازی باشید.

سختی آب

سختی آب در برخی از مناطق شهری تاثیر جدی بر روی پوسیدگی و عمر شبکه لوله کشی آب ساختمان می گذارد. اگر در مورد سختی آب منطقه ای که در آن زندگی می کنید اطلاعات موثق و کافی دارید حتما با متخصص در این مورد مشورت کیند تا این مساله را در تصمیم گیری برای اجرای کار درنظربگیرد. اکر راجع به این موضوع اطلاع کافی داشته باشید بر مخارجی که در آینده ممکن است متحمل شوید رحم کرده اید و به احتمال خیلی زیاد جلوی خرابی هایی را که ممکن است آماتور بودن شما به وجود بیاورد گرفته‌اید.

مجوزهای لازم اداره آب و فاضلاب

این مورد البته از آن مواردی است که یک متخصص کاربلد و باتجربه از آن به خوبی آگاه است و حتما با سفارش دهنده کار مطرح خواهد کرد، اما بد نیست که هنگام فکرکردن به کارهایی مثل جابجا کردن کنتور آب یادتان باشد که این مورد بدون اطلاع و کسب مجوز از اداره آب و فاضلاب منطقه امکان پذیر نیست.

این خدمت توسط متخصصین تاسیسات ساختمان ارائه می شود.

تعرفه تعمیرات

در این بخش شما مطالب آموزشی همراه با قیمت تعمیر آن را خواهید دید

آموزش تعمیرات
تماس فوری با کارشناس
تماس فوری با کارشناس
تماس فوری با کارشناس (لمس کنید)