ثبت درخواست آنلاین

هزینه سرویس کولر گازی چقدر است?

سرویس کولر گازی در بازار تهران با چه قیمتی ارائه می شود؟
به رایگان قیمت بگیرید
۶۰۰۰۰ تومان کمینه قیمت
۱۵۰۰۰۰ تومان متوسط قیمت
۲۵۰۰۰۰ تومان بیشینه قیمت

سرویس کولر گازی

کولر گازی کار نمی کند

مشخص ترین مشکلی که ممکن است برای کولر گازی شما رخ دهد این است که کلید آن را بزنید اما روشن نشود. صدایی از موتور آن شنیده نمی شود، و هوای سردی را به بیرون نمی زند. این یک مشکل نسبتاً معمول است (به ویژه برای دستگاه های تهویه مطبوع قدیمی تر)، اما خوشبختانه عموماً نشان دهنده یک مشکل بسیاری جدی نیست، و در بیشتر مواقع می توان آن را به آسانی تعمیر کرد.

گرم شدن بیش از حد

یک مشکل رایج در کولر گازی که شروع به کار نمی کنند گرم شدن بیش از حد است، که از کار کردن موتور جلوگیری می کند. اجازه دهید دستگاه کمی خاموش باشد و پس از آن دوباره امتحان کنید. اگر پس از آن موتور شروع به کار کرد، احتمالاً گرم شدن دلیل آن بوده است. زدن کلید تنظیم مجدد راهی آسان و سریع برای حل این مشکل است.

اگر این یک مسئله چند بار تکرار شود، شاید لازم باشد با یک تعمیر کار برای حل آن و رفع مشکل گرم شدن بیش از حد تماس بگیرید.

مشکل تسمه فن

دلیل دیگر برای کار نکردن دستگاه می تواند مشکل تسمه آن باشد. به عنوان مثال، ممکن است تسمه فن از جای خود خارج، نازک و یا حتی آسیب دیده باشد. اگر این مشکل وجود داشته باشد، صدای کار کردن خود موتور را خواهید شنید، اما هوایی از کولر گازی بیرون نمی آید. خوشبختانه، اگر مشکل از تسمه باشد می توانید به آسانی آن را تعویض کنید.

کولر گازی یخی

همه ما هوای خنک را دوست داریم، هوای تازه ای که دستگاه تهویه مطبوع به وجود می آورد، اما هیچ کس کولر گازی که با قندیل های یخ پوشیده شده باشد یا برفک را دوست ندارد. اگر مشاهده کردید که دستگاه تهویه مطبوع به خوبی قبل کار نمی کند (مخصوصاً اگر مقدار کمی هوا از آن خارج می شود)، و با یخ پوشیده شده است، می توان اطمینان داشت که این موضوع مربوط به دمنده کولر گازی است.

کثیف بودن کولر گازی

معمول ترین دلیل این موضوع این است که دمنده دستگاه به وسیله گرد و غبار و خاک مسدود شده است. این مورد اغلب در کولر گازی های قدیمی اتفاق می افتد که نگهداری مناسبی از آن ها نشده است. خوشبختانه، به آسانی می توان این مشکل را برطرف کرد. تنها باید کولر گازی را باز کرده، واحد فن را جدا کرده، و آن را کاملاً تمیز کنید. با این حال به دلیل اینکه مدل های متفاوت نیاز به روش های تمیز کردن متفاوتی دارند و برخی از تنها باید تنها به وسیله افراد متخصص تمیز شوند، پیش از این کار حتماً راهنمای کاربر را مطالعه کنید.

مراقبت مناسب و مداوم منجر می شود که دستگاه شما شرایط مناسبی داشته باشد. این نکات در زمینه مشکلات دمنده تهویه مطبوع نیز به شما کمک خواهند کرد.

راههای بهبود کارایی کولر گازی

بهترین روش برای بهبود کارایی تهویه مطبوع بررسی فیلتر آن است. آیا این فیلتر بیش از اندازه قدیمی است، آیا به احتمال زیاد منجر به کاهش کارایی کولر گازیمی شود، پس باید آنرا تعویض کنید. به هر حال باید هر 6 ماه یکبار فیلترهای دستگاه را تعویض کرد.
چگونه کار می کنند؟

این دریچه هوا را به داخل مکیده و آن را به سیستم گرمایش/ سرمایش منتقل می کند. پس از آن هوای سرد شده (گرم شده) وارد اتاق های خانه شده و این چرخه دوباره انجام می شود.

استفاده از کانال کشی و دریچه مناسب

روش دیگر برای بهبود کارایی این است که اطمینان یابید پره ها جلوی مسیر هوا را مسدود نکرده باشند. همچنین، توجه داشته باشید که ابعاد دریچه به هم اندازه اتاق و هم کانال شما بستگی دارد. برخی از مکان های بزرگتر ممکن است به چندین دریچه نیاز داشته باشند، و برخی اتاق های کوچک ممکن است از عدم وجود آن ها بهره ببرند. به طور کلی، باید کارایی سیستم HVAC شما به اندازه ظرفیت ورودی باشد.

قرارگیری مناسب

گاهی اوقات مسیرهای ورودی به وسیله پره ها، مبلمان و یا دیگر موارد پوشیده می شوند. سعی کنید این موارد رخ ندهند به این دلیل که روی کارایی دریچه شما تاثیر می گذارند. برخی از سیستم ها باید دو مجموعه دریچه هوا داشته باشند، یکی در بالا برای هوای گرم و دیگری در پایین برای هوای سرد. دریچه های پایینی در تابستان و دریچه های بالایی در زمستان بسته خواهند بود.

بستن دریچه ها

تصور غلط در رابطه با دریچه ها این است که با بستن برخی از آن ها می توانید منجر به افزایش کارایی دیگر موارد شوید. با این حال، با بستن دریچه ها، منجر به افزایش فشار و آسیب به دستگاه می شوید.

تمیز کردن کولر گازی

آخرین مرحله در اطمینان از کارایی دریچه ها این است که به صورت منظم آن ها را تمیز کنیم. می توانید برای این کار از جاروبرقی استفاده کنید. شبکه ها را برداشته و گرد و غبار را تا حد امکان با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید. این کار در اکثر موارد کافی است، اما هر چند وقت یکبار برای تمیز کردن کامل تر باید از یک متخصص کمک بگیرید. دریچه هوا نقش حیاتی را در زمینه گرمایش و سرمایش خانه شما ایفا می کند. با استفاده از این روش ها و راهنمایی های کارآمد، هوای بهتری را استنشاق خواهید کرد!

مطالب مرتبط تعمیر کولر گازی :

1- تعمیر کولر گازی

تعرفه تعمیرات

در این بخش شما مطالب آموزشی همراه با قیمت تعمیر آن را خواهید دید

آموزش تعمیرات
تماس فوری با کارشناس
تماس فوری با کارشناس
تماس فوری با کارشناس (لمس کنید)